Blogger Templates

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers
Powered By Blogger

Khamis, 25 Mac 2010

forgive and forget......

kata pujangga HAMKA, ada 4 jenis manusia
  • orang buat baik,kita balas baik-biasa
  • orang buat baik,kita balas jahat-biasa
  • orang buat jahat kita balas jahat-biasa
  • orang buat jahat,kita balas baik- LUAR BIASA
saya nk sgt, berada dlm lingkungkan orang yg keempat,nk jadi manusia luar biasa
saya cuba nak memaafkan orang..tapi sy sedar,nk memaafkan org adalah sesuatu yg sgt ssh

selalu cuba utk jd pemaaf,
tp selalu jgk saya terigt
"bt ape bt baik pd org yg bt jht ngn kita?"
lalu saya akn lupakan niat saya
kembali jd pendendam..

saya masih mencuba utk jd manusia luar biasa
saya terapkan ayat "forgive and forget" berulang kali...
walaupn sukar...
saya akan sentiasa dan terus mencuba...:)

saya pasti anda pernah cuba perkara yg sama kn??
kesudahannya?????

Tiada ulasan:

Catat Ulasan